Máme pro vás i několik typů, kde se přiučit něco nového.
Co potřebujete znát
Píšete copy? Bez těchto slov to nepůjde
Internet je plný blogů, které nabízejí seznamy tzv. power words. Tedy slov, která jsou základním stavebním kamenem každé dobré copy. Tady je jeden z nich: https://www.honeycopy.com
Tvorba person: Základy
Chcete si připomenout, jak správně vytvořit model zákazníka, k němuž budete v rámci copy promlouvat? Základy včetně příkladů vám představí například tento článek: https://buffer.com/library/marketing-personas-beginners-guide
Myslete jako copywriter: 27 postupů jak na to
Copywriter je marketér. Copywriter je prodavač. V tomto přehledu se dočtete nejen o základních principech propagace, jako jsou AIDA nebo ACCA, ale i o dalších způsobech, jak při psaní copy postupovat.
Jak napsat headline? Zkuste tento vzorec
Jistě, můžete si vygooglovat hromady článků, v nichž najdete desítky modelových příkladů pro tvorbu titulku. Ale čím začít? My doporučujeme tento výživný příspěvek: https://kopywritingkourse.com/copywriting-headlines-that-sell/
Jak psát UX copy? Vyjděte z těchto tipů
Řada copywriterů si plete UX copy se zážitkovou copy. Nebuďte jedním z nich a projděte si základy UX copy v tomto článku. Další informace najdete i zde.
Výsledky testů, které musíte mít v malíku
Jestli se bez něčeho neobejdete, tak je to znalost výsledků testování nejrůznějších postupů. Jen tak se dozvíte, co při copywritingu ověřeně funguje. Podívejme se namátkou na některé z nich:
Píšete texty pro PPC? Pak určitě znáte tento článek testech copy u PPC.
Platí vás za správu faceboové stránky? Tento test zkoumal, jak by měla být copy příspěvku dlouhá. Výsledky vás nejspíš překvapí.
V tomto článku najdete inspiraci pro optimalizaci propagace FB příspěvků a dočtete se, které cestě se vyhnout.
A ještě jednou Facebook. V této případovce na téma frekvence příspěvků na FB se dočtete, jaký vliv na reach a engagement mělo snížení počtu příspěvků.
Chcete efektivně postovat na Facebooku? Znalost těchto tří testů vám může pomoci.
Textujete e-shopy? Pak určitě znáte tyto testy popisků pro tlačítko “Přidat do košíku”: Test 1, Test 2, Test 3
Přemýšlíte, co stojí za to testovat? Inspiraci vám poskytne těchto 12 testů i s výsledky.
Co jsou to ty emoce?
Copy má rozehrát emoce. Ovšem emoce nejsou jen radost, nadšení a strach. Na této stránce najdete detailně zpracovanou škálu emocí, z níž můžete při úvahách nad naladěním copy vycházet.
Copy z hlediska SEO
Zajímá vás, jak přistupovat ke copy z hlediska optimalizace pro vyhledávače? Přečtěte si tyto články o on-page SEO, off-page SEO a SEO pro copywritery:
SEO Copywriting: How to Write Content For People and Optimize For Google
Další testy pro vás
Chcete zkusit další testy a kvízy pro copywritery? Dvě desítky jich najdete například na tomto webu.